Kodeks etyczny
Budujemy dobre relacje, działamy odpowiedzialnie
Kodeks etyczny
„Dobra głowa i dobre serce to wspaniałe połączenie. Ale kiedy dodasz do tego wykształcony język lub długopis, naprawdę masz coś wyjątkowego.” Nelson Mandela
Grupa EduGate, działająca na obszarze oświaty, kultury i biznesu, dostrzega znaczenie norm etycznych w życiu społecznym. Odwołujemy się do wielkiej idei edukacji, w której mądrość i dobro nierozerwalnie idą ze sobą w parze.
- WSTĘP
- Przez Grupę EduGate rozumie się Fundację Wrota Edukacji – EduGate oraz EduGate sp. z o.o.
- Kodeks etyczny systematyzuje obowiązujące zasady. Powstał z myślą o kształtowaniu właściwych relacji pomiędzy pracownikami Grupy EduGate a współpracownikami, klientami i beneficjentami działań Grupy.
- Grupa EduGate zobowiązuje się do przestrzegania prawa, zasad współżycia społecznego oraz dobrych obyczajów.
- Grupa EduGate uznaje, iż wolna i uczciwa konkurencja jest wartością warunkującą rozwój społeczny i wzrost gospodarczy.
- WYSOKA JAKOŚĆ USŁUG
- Grupa EduGate świadczy swoim klientom najwyższej jakości usługi i produkty.
- Grupa EduGate uznaje zasadę gospodarki wolnorynkowej, zgodnie z którą cena jest kształtowana przez podaż i popyt.
- Wszystkie usługi oferowane przez Grupę EduGate, a w szczególności szkolenia, są neutralne pod względem światopoglądowym, tzn. ich treści nie naruszają integralności żadnej narodowości, religii czy orientacji politycznej.
- Grupa EduGate stale udoskonala swoje usługi i produkty.
- Grupa EduGate odpowiada za jakość wszystkich swoich usług i produktów. Reklamacje będą rozpoznawane szybko i fachowo.
- PODSTAWOWE OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW
- Każdy pracownik przyjmuje do wiadomości, że jego postawa etyczna jest integralną częścią życia i ma decydujący wpływ na osiągnięcia zawodowe i osobiste, zarówno w czasie zatrudnienia w Grupie EduGate, jak i po zaprzestaniu współpracy.
- Każdy pracownik Grupy EduGate powinien:
- identyfikować się z podstawowymi wartościami i założeniami działalności Grupy EduGate,
- dbać o mienie, wizerunek i dobre imię Grupy EduGate,
- w sposób godny reprezentować Grupę EduGate w miejscu pracy i poza nim,
- sumiennie i punktualnie wykonywać swoje obowiązki zawodowe,
- dążyć do podnoszenia kwalifikacji i poszerzania wiedzy,
- dbać o swój wygląd zewnętrzny oraz poprawność stosunków interpersonalnych,
- zachowywać neutralność światopoglądową i polityczną w czasie pełnienia obowiązków służbowych.
- Pracownik, w ramach wykonywania swoich obowiązków, nie powinien przyjmować jakichkolwiek korzyści materialnych lub osobistych od klientów i beneficjentów EduGate. Do korzyści zalicza się: przedmioty o znacznej wartości materialnej, pieniądze, stanowiska, zatrudnienie, kontrakty, itp. Wyjątek od reguły stanowi sytuacja, w której odmówienie przyjęcia korzyści o niewielkiej wartości materialnej zostałoby uznane za niekulturalne i niegrzeczne. Wówczas o przyjęciu korzyści powinien zostać poinformowany Zarząd Grupy EduGate
- Grupa EduGate nie toleruje korupcji. Żadne okoliczności nie usprawiedliwiają Zarządu i pracowników Grupy EduGate podejmujących działania oferowania korzyści osobom lub instytucjom, od których zależy inicjowanie lub kontynuowanie współpracy.
- Zarząd i pracownicy Grupy EduGate dbają o informacje będące własnością Grupy. Pracownicy zobowiązani są do zachowania poufności. Każdy w Grupie EduGate zabezpiecza dostęp do informacji i chroni je przed nadużyciem. Informacje nie mogą być ujawnianie w zamian za uzyskanie korzyści. Pracownik ma obowiązek zachowania jako poufnych informacji strategicznych firmy przez co najmniej dwa lata po ustaniu stosunku pracy.
- Zarząd i pracownicy ponoszą osobistą odpowiedzialność za unikanie sytuacji mogących prowadzić do konfliktu interesów, czyli sytuacji, w której osobisty interes stoi w sprzeczności z interesem Grupy EduGate.
- Zarząd i pracownicy Grupy EduGate nie nadużywają urządzeń, majątku i czasu Grupy EduGate. Znaki identyfikacyjne Grupy EduGate mogą być wykorzystywane wyłącznie w celach służbowych.
- UCZCIWA I JAWNA KONURENCJA
- Grupa EduGate popiera uczciwą i jawną konkurencję.
- Jako niedopuszczalne traktuje takie czynności jak:
- wykorzystywanie czasu i miejsca procesu edukacyjnego realizowanego przez Grupę EduGate do przedstawiania jakichkolwiek ofert reklamowych,
- naruszanie tajemnicy służbowej Grupy EduGate i innych firm,
- nakłanianie do rozwiązania lub niewykonywania pracy,
- naruszanie praw autorskich,
- utrudnianie dostępu do rynku innym podmiotom gospodarczym,
- stosowanie nieuczciwej lub zakazanej reklamy,
- udostępnianie osobom trzecim dokumentacji i materiałów Grupy EduGate bez zgody Zarządu.
- Pracownicy zobowiązani są, pod rygorem rozwiązania umowy o pracę, do powstrzymania się od wszelkiej działalności konkurencyjnej, która stałaby w sprzeczności z interesami Grupy EduGate.
- Grupa EduGate rozwija i chroni trwałe relacje z kontrahentami oparte na wzajemnym zaufaniu. Wybór usług i towarów jest uzależniony wyłącznie od ceny, jakości i zapotrzebowania.
- PODSTAWOWE ZASADY W MIEJSCU PRACY
- Zarząd i pracownicy Grupy EduGate w codziennej pracy działają kreatywnie i odpowiedzialnie kierując się zasadami:
- dbania o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich pracowników,
- równego traktowanie wszystkich pracowników bez względu na płeć, wiek, narodowość, stan zdrowia, przekonania polityczne, wyznanie, etc.,
- poszanowania prywatność,
- prowadzenia komunikacji opartej na atmosferze wzajemnego zaufania i szacunku,
- wspierania rozwoju pracowników EduGate i ich odpowiedniego wynagradzania,
- troski o środowisko naturalne,
- wspierania inicjatyw społecznych i społecznej odpowiedzialności.
- Zarząd i pracownicy Grupy EduGate w codziennej pracy działają kreatywnie i odpowiedzialnie kierując się zasadami:
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Kodeks etyczny jest znany wszystkim pracownikom Grupy EduGate.
- Nieprzestrzeganie zapisów Kodeksu nie będzie tolerowanie. Każde naruszenie jego zasad może skutkować karami dyscyplinarnymi, a nawet przerwaniem stosunku pracy.
- Każda osoba, która ma zastrzeżenia do etycznych postaw pracowników Grupy EduGate, może złożyć skargę bezpośrednio do Zarządu Grupy EduGate. Wszystkie otrzymane skargi zostaną rozpoznane i będą traktowane jako poufne.
- Kodeks wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z naszych usług skorzystali